ادیب: عطا محمد نور بدون مشوره هیئت رهبری جمعیت با دولت گفتگو کرده است

هر چند از مذاکرات سرپرست ولایت بلخ با رئیس جمهور کم و زیاد دو هفته می‎گذرد اما هنوز هم برخی اعضای جمعیت اسلامی در این باره اظهارات ضد و نقیص دارند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” برخی از اعضای جمعیت اسلامی می‎گویند، سرپرست ولایت بلخ بدون مشوره با هیئت رهبری این حزب وارد گفتگو با ارگ شده‎است.

شاه ولی‌الله ادیب والی پیشین بدخشان و از اعضای جمعیت اسلامی گفت، عطا محمد نور باید برای اتحاد میان اعضای این حزب در هر اقدام‌اش در این باره هیئت رهبری جمعیت را در جریان قرار دهد.

آقای ادیب گفت، عطا محمد نور در باره مذاکره با رئیس جمهور با اعضای جمعیت اسلامی هماهنگی نکرده‎است.

او افزود:

“چون من نیز یک عضو جمعیت اسلامی هستم و با اعضای ارشد ارتباط دارم، فکر کنم مذاکرات صورت گرفته در یک هماهنگی کامل با اعضای ارشد حزب نبود.”

آقای ادیب می‎گوید، عطا محمد نور باید برای اتحاد میان اعضای جمعیت اسلامی پیش از هر نوع اقدام باید اعضای جمعیت را در جریان قرار می‎داد.

مذاکرات میان سرپرست بلخ و رئیس جمهور پس از آن آغاز شد که به باور نزدیکان نور، عبدالله عبدالله در عملی کردن وعده‌هایش ناکام ماند.

نزدیکان سرپرست ولایت بلخ می‎گویند، عطا محمد نور به نماینده‎گی از جمعیت اسلامی وارد مذاکره با ارگ شده‎است.

ریاست اجرائیه به‌گونه رسمی تا حال در این‌باره اظهار نظر نکرده اما برخی افراد نزدیک به رئیس اجرائیه می‎گویند، عبدالله عبدالله به سخنگویان‌اش گفته‎است که در باره مذاکرات سرپرست ولایت بلخ با رئیس جمهور مصاحبه نکنند.

نزدیکان عطا محمد نور پیش از این گفته بودند که آقای نور به نماینده‎گی از جمعیت اسلامی وارد مذاکره با ارگ شده‌است اما ذبیح‌الله فطرت معاون سخنگوی جمعیت اسلامی روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت، سرپرست ولایت بلخ به نماینده‎گی از جمعیت اسلامی وارد مذاکره نشده‎است.

او افزود:

“من فکر نکنم که اختلاف‎های میان عطا محمد نور و ریاست اجرائیه وجود داشته باشد، فقط عطا محمد نور به عنوان یکی از حامیان داکتر عبدالله آن توقعات را که داشتند محقق نشد و خود شان خواستند به مشوره و هماهنگی ریاست اجرائیه بروند با حکومت مذاکره کنند تا بتوانند همان خواسته‎ها را از همین آدرس پیگیری کنند.”

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *